Vandaag:

Dacia Sandero 0.9 TCe Stepway Lauréate |Navi |Airco |PDC |Trekhaak

Prijs
€ 10.945,-
Kopen op afstand
Aankoopkeuring
Merk
Dacia
Model
Sandero
Uitvoering
0.9 TCe Stepway Lauréate |Navi |Airco |PDC |Trekhaak
Kenteken
JH-924-G
Carrosserie
Hatchback
45.382km
Apk
Ja, tot 24-03-2024
Datum eerste toelating
24-03-2016
Bouwjaar
03-2016
Kleur
Grijs
Bekleding
Stof Antraciet
5
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Dacia Sandero Stepway Laureate TCe 90

Kiezen tussen eenvoudigheid of luxe
Nostalgie is mij ondanks mijn hang naar vooruitgang niet vreemd. Zo kan ik nog steeds genieten van de foto’s en dia’s van voor de val van De Muur. De landen in het Oostblok zaten achter het zogeheten “ijzeren gordijn”: Het “ijzeren gordijn” was een plastische aanduiding van de mijnenvelden, de tankgracht, het prikkeldraad, de wachtposten en torens die de twee ideologieën – kapitalisme vs communisme – kunstmatig scheidden. Daarbij hoorde ook de voormalige muur die Oost-Berlijn scheidde van West-Berlijn en de grens tussen Oost- en West-Duitsland. Ik weet nog als de dag van gisteren dat ik naast mijn motor zat te wachten aan de Tsjecho-Slowaakse grensovergang. En eenmaal over de grens zag ik alleen nog maar Skoda’s, Wartburgs, Trabantjes, Lada’s en natuurlijk ook Dacia’s. Het was een totaal bizarre ervaring waarvan ik nog steeds zeer dankbaar ben dat ik het bewust mee heb mogen maken. In die tijd was reizen naar het Oostblok een grote uitzondering, behalve een paar verstokte Europese communisten ging je daar als westerse toerist niet naar toe. Ik moet zeggen dat ik wel een goede reden had, ik was uitgenodigd door Tsjecho-Slowaakse kinderarts die ik had ontmoet op het AZL waar ik toen werkte. Ik heb tot op de dag van vandaag hele goede en dierbare herinneringen aan mijn motorreizen naar Oost-Europa. Eén land was ik tot vorig jaar augustus echter nog niet geweest en dat was gek genoeg Roemenië. Een land dat maar weinig West-Europeanen kennen, en eigenlijk is dat best wel jammer. Het is niet alleen een erg mooi land, de prijzen van bijvoorbeeld benzine, hotels/pensions en eten zijn er ook nog eens lekker laag. Dat een aantal Oost-Europese automerken van toentertijd nog steeds bestaan is te danken aan onder andere Renault. In het begin moest niemand iets van het merk Dacia hebben, maar als ik nu de weg op rijd zie ik bijna elke paar minuten wel een Dacia voorbij rijden.

De tijden zijn veranderd en zo ook Dacia, want de Dacia van toen is niet meer de Dacia van nu. De Dacia’s van nu zijn luxer dan de Dacia’s van toen, maar vergeleken bij veel andere westerse automerken nog steeds niet echt luxe. Luxe is natuurlijk een subjectief begrip, wat voor de één luxe is dat is voor de ander doodgewoon. Ik heb persoonlijk helemaal niets maar dan ook werkelijk niets met luxe! Overdaad schaadt naar mijn mening want als het wat minder gaat, dan krijgen mensen die altijd gewend waren in luxe te leven het ineens moeilijk. Sober leven en tegenslagen incasseren vormen een mens zeg ik altijd, alleen zo leer je wat écht belangrijk is in het leven. Tijdens mijn vele motorreizen over de hele wereld ben ik regelmatig rijke mensen tegen gekomen. Als ik dan met deze mensen praatte dan bleek altijd weer dat ze eigenlijk helemaal niet zo gelukkig waren, het draaide er altijd op uit dat ze tegen mij zeiden dat ze jaloers waren op mijn avontuurlijke leven. Deze rijke mensen kopen bijna achteloos even een nieuwe Ferrari voor erbij, terwijl ik bijna achteloos de sleutel van een Ferrari weigerde. Zij worden niet voor gek verklaard maar ik wel, vreemd toch niet waar. Maar ach ik kan altijd langsrijden bij degene die mij het sleuteltje van die Ferrari aangeboden heeft, want toen ik weigerde zei hij: “Die hou je van mij tegoed!” Kijk dan ga je iedere avond lekker slapen, ja toch niet dan.

iPod Touch
Tijdens het ophalen van de Dacia Sandero Stepway stond me een verrassing te wachten, een medewerker van Renault kwam met mijn verloren gewaande iPod Touch in zijn hand op mij afgelopen. Omdat ik ongelofelijk blij was met het terugvinden van mijn iPod Touch, besloot ik om zaterdagochtend een taart naar Renault Nieuwendijk (een medewerker daar had ‘m in de Dacia Lodgy gevonden) te brengen om de vinder te bedanken. Want wees nou eerlijk een taart kost weinig en een bedankje lijkt me toch wel op zijn plaats, en bovendien is het een hele mooie rit binnendoor van Woerden naar Aalsmeer. Maar eerst moest ik om 10.00u naar de opening van het openlucht zwemseizoen, buitenbad De Vliet opende namelijk haar deuren. Ieder jaar ben ik altijd de eerste die het maagdelijk vlakke water van het buitenbad induik, een eitje met al die langzame bejaarden om me heen. Na een heerlijke anderhalve kilometer zwemmen stapte ik weer in de Dacia Sandero Stepway. Ik zat al voor te genieten van de oprit naar de N11, een goede test voor het bochtengedrag van deze auto. Want oh wat was ik benieuwd naar de wegligging van de Dacia Sandero Stepway. Op weg naar de afslag reed ik zo lang mogelijk over de strook voor rechtdoor. Ik hoopte dat met een beetje geluk ik precies op het laatste moment op de korte linker invoegstrook kon invoegen terwijl het stoplicht net op groen sprong. Het ging precies zoals ik gehoopt had, en ik dook plankgas in de tweede versnelling de opritbocht in. De auto in de binnenbocht, die toch ook flink gas gaf, kon ik met gemak voorblijven en dat verraste me wel.

De Dacia Sandero Stepway helde duidelijk voelbaar over, maar desondanks had ik geen moment het gevoel dat de voorkant met onderstuur de scherpe opritbocht uit zou lopen. Op wat piepende banden na reed ik perfect door de opritbocht heen en bleef de auto rechts van mij ruimschoots voor, wat heet na de opritbocht zag ik nog slechts een stipje in mijn achteruitkijkspiegel. Dus ook met de acceleratie van deze 90 Pk sterke 3-pitter zit het wel goed. De bocht naar de N11 ging ook lekker en ik moet zeggen dat ik blij ben dat het ESP/TCS niet extreem krachtig ingrijpt. Daardoor kun je lekker door een bocht heen knallen zonder het gevoel te hebben dat de boel volledig dood slaat. Op de N11 heb ik de cruise control aangezet en ben met 100 km/u richting Bodegraven gereden. Ik zat nog even te twijfelen hoe ik naar Woerden zou rijden, maar uiteindelijk heb ik de eerste afslag naar Bodegraven genomen. Dat is een hele mooie lange afrit met drie mooie bochten erin. Om de Dacia Sandero Stepway meteen maar tot het uiterste te testen smeet ik ‘m met een behoorlijk hoge snelheid de eerste bocht in. Ook nu weer was de wegligging boven verwachting goed, net als in de volgende flauwe bocht. En ook de derde bocht ging lekker, maar ik moest meteen na de bocht in de remmen voor een slome dodo. De remmen zijn gelukkig prima, zowel de vertraging als de doseerbaarheid zijn gewoon goed. Wel jammer dat er nog trommels achter zitten, anno 2013 lijken schijven standaard voor én achter mij toch wel normaal.

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een *standaardpakket €325,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden / 12 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

*standaardpakket:
- Tenaamstelling van de auto - Vrijwaring van eventuele inruilauto - Rem controle - Geldige APK - Brandstof € 25,= - Controle van verlichting - Controle van motor-oliepeil, zo nodig bijvullen - Controle van koelvloeistof, zo nodig bijvullen - Controle van bandenspanning, zo nodig bijvullen - Interieur wordt grondig chemisch gereinigd - Exterieur zal nagenoeg zijn oorspronkelijk staat terug krijgen d.m.v. complete polijst-/poetsbeurt.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

Bolide Boetiek
Zilverstraat 64
2544 EL, Den Haag
06- 38 16 95 95

Geopend op :
Maandag 10:00 uur tot 17:00 uur
Dinsdag 10:00 uur tot 17:00 uur
Woensdag Gesloten
Donderdag 10:00 uur tot 17:00 uur
Vrijdag Gesloten
Zaterdag 10:00 uur tot 16:00 uur
Zondag Gesloten

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • 2e Eigenaar
  • ABS
  • Achterbank 1/3 - 2/3
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airbag(s) side voor
  • Airco
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti Slip Control
  • Armsteun voor
  • Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels in carrosseriekleur
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Chroom delen exterieur
  • Comfort stoelen
  • Cruise control
  • Dakrailing
  • dealer onderhouden
  • Electronic Brake Distribution
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen voor
  • ESP
  • Getint glas
  • Halogeen mistlampen
  • Lederen stuurwiel
  • Lederen versnellingspook
  • Lichtmetalen velgen 16"
  • Metallic lak
  • Multimedia-voorbereiding
  • Navigatie-systeem full map
  • NERLANDSE-AUTO !!
  • Parkeersensor achter
  • Radio-CD/MP3 speler
  • Startblokkering
  • Stuur verstelbaar
  • Stuurbekrachtiging
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Toerenteller
  • Traction control
  • Trekhaak
  • USB-aansluiting
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
50 liter
Vermogen
66 Kw / 90 Pk
Topsnelheid
168 km/h
Acceleratie
11.1 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 5.4 l/100km
115 g/km
Energie label
 C
Euro klasse
Euro 6
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
3 (898cc)
Koppel
136 Nm
Turbo
Ja
Exterieur
Kleur
Grijs
5
Gewicht
998 kg
Wegenbelasting
€ 98.00 - € 110.00 / € 392.00 - € 440.00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4058 mm x 1733 mm x 1518 mm
(lengte *breedte * hoogte)
Velgmaat
15 inch
Bandenmaat
Voor 185/65R15
Bandenmaat
Achter 185/65R15
Wielbasis
2590 mm
Spoorbreedte
Voor 1493 Achter 1476 mm
Aanhanger
Ongeremd 545 kg geremd 1100 kg
Interieur
5
Bekleding
Antraciet