BMW 1-serie 118i 125 kW/ 170 pk Telefoon| PDC |Bi- xenon |"17"Lichtmetalen velgen

Prijs
€ 11.245,-
Financieren
Kopen op afstand
Aankoopkeuring
Merk
BMW
Model
1-serie
Uitvoering
118i 125 kW/ 170 pk Telefoon| PDC |Bi- xenon |"17"Lichtmetalen velgen
Kenteken
63-TDK-7
Carrosserie
Hatchback
99.997km
Apk
Ja, tot 19-07-2022
Datum eerste toelating
08-02-2012
Bouwjaar
02-2012
Kleur
Zwart
Bekleding
Stof Zwart
5
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 6 versnellingen

Opmerkingen

Jubel voluit, junior-accountmanagers van Nederland en België: de nieuwe BMW 1-serie is er. Van sommige dingen zal zelfs je baas jaloers worden.
EVEN TERUG
Even een wakker worden door middel van een emmer ijswater-momentje: kun je je de 3-serie Compact nog herinneren? Die 3-serie van een paar generaties terug, waarbij ze de garagedeur iets te vroeg hadden dichtgedaan toen ie naar buiten reed? Precies, dat ding met die per ongeluk geguillotineerde achterkant. Die beschouwen wij dus als de stamvader van de 1-serie, als de eerste keer dat BMW (in moderne tijden, we willen niet al te diep in de historie duiken) besloot dat de Golf-rijder maar eens wat meer te kiezen moest hebben.
We zijn met je eens: dat was geen al te gelukkige eerste poging, maar met de daarop volgende 1-serie ging het stukken beter. Hoewel het niet bestaat dat veel mensen ‘m gekocht hebben vanwege z’n onweerstaanbare looks, vielen des te meer mensen voor a) het feit dat het een echte BMW was die b) nog eens reed als een echte BMW ook. Vooral de min of meer beginnende leaserijder was volstrekt verzot op ‘m; eindelijk eens geen Golf, Astra of saaie A3, maar het enige echte drielettermerk! En wie in deze klasse iets had met achterwielaandrijving kon al helemaal niet om ‘m heen.
DE NIEUWE BMW 118I
Dat is nog steeds zo; de 1-serie is nog altijd de enige bij wie de motor-power níet naar de voorwielen gaat. Het succes stelde BMW in staat meer versies te ontwikkelen, waardoor je kon kiezen uit een drie- en vijfdeurs, een coupé en een cabrio, en een hoeveelheid motoren die varieerde van superzuinig tot regelrecht uitzinnig, met als meest recente (letterlijke en figuurlijke) knaller de 1M.
Nu is er dus een nieuwe. De BMW 118i. Allereerst: geen van de foto’s die we tot nu toe hebben gezien, doet ‘m recht. Lijkt ie op plaatjes een wat ongeïnspireerde indruk te maken, in het echt oogt ie stukken beter.
Vooral de neus, toevallig ook het deel dat de minste overeenkomsten vertoont met de vorige 1, is er met sprongen op vooruitgegaan. De kattenoog-achtige koplampen, de vouwen in de motorkap, zeker in het echt werkt het allemaal uitstekend. Z’n profiel is nog altijd zeer herkenbaar, al is die eigenaardige halfronde uitstulping langs de onderkant (die bij ons altijd associaties opriep met een hangbuikzwijntje) gelukkig verdwenen.
De achterkant is zelden de meest interessante van een auto, en de 1 vormt geen uitzondering. Wie onderweg door die achterlichten denkt achter een VW Polo te rijden; het zij hem of haar van harte vergeven. Al met al is de nieuwe 1-serie in z’n geheel maar een heel klein beetje groter geworden (centimeterwerk), maar oogt vooral breder en platter, en daardoor agressiever. Er zijn overigens twee versies: de sportievere Sport Line en de (niet verder vertellen, maar meer op dames gerichte) Urban, waarvan de laatste op de introductie was uitgedost in oranje, met witte wielen, witte spoilerlip en witte spiegelkappen. De blaren trekken maar langzaam van onze hoornvliezen.
MODERNER
Het interieur is een stuk moderner geworden, en doet tegelijkertijd een stap terug in de tijd. Het heeft qua opzet veel weg van dat van z’n voorganger (en zo goed als alle andere BMW’s), maar het is heel nadrukkelijk naar de bestuurder toegedraaid, zoals in BMW’s vroeger gebruikelijk was.
‘De BMW 118i laat allemaal BMW-waardige cijfers noteren, al lijken de Duitsers zelf nog het meest trots op het verbruikscijfer van 5,8 l/100 km’
De gebruikte materialen zijn top-of-the-bill, net als hun verwerking. Alles ziet er bijzonder verzorgd uit en de bediening van de belangrijkste dingen zal weinig problemen opleveren. Het (optionele; je kunt dat woord trouwens voor bijna elk derde zelfstandig naamwoord in dit verhaal zetten, want hoewel de 1 niet heel karig in de spulletjes zit, is de optielijst weer vele malen dikker. Maar goed, liever informeren dan ervan uitgaan dat je het toch niet kunt betalen en doodzwijgen) navigatiescherm is prachtig helder en scherp – een iPhone 4 maar dan twee keer zo groot.
Via de iDrive-knop kun je trouwens een hoeveelheid gegevens oproepen die een gemiddelde piloot doet terugverlangen naar de eenvoud van de Space Shuttle. Hoe veel vermogen en koppel je op dat moment gebruikt, bijvoorbeeld. Of statistiekjes over hoe al dan niet zuinig je het afgelopen uur met je brandstof bent omgesprongen. Of, als je Connected Drive-optie hebt aangevinkt, de reacties op je laatste Facebook-toevoeging, de recentste tweets van @TopGearNL of een paar lekkere restaurantjes in de buurt zoeken; you name it.
De stoelen (zeker de sportstoelen) zitten fantastisch en mede dankzij de over enorme afstanden verstelbare stuurkolom kun je bijna nergens je zitpositie zo naar je eigen bizarre smaak instellen als bij deze 1-serie. Achterin is de ruimte aardig en ook de bagageruimte is, nou ja, oké.
Voorlopig komen er drie diesels en twee benzinemotoren, die gemeen hebben dat ze viercilinders zijn, een turbo hebben en in het 20-procents bijtellingstarief vallen.
DE TEST
Onze testauto, een BMW 118i, was voorzien van de nu nog sterkste benzinemotor. Hij is 170 pk sterk, doet de 0 naar 100 in 7,4 seconden, de top is 225 km/u – allemaal BMW-waardige cijfers, al lijken de Duitsers zelf nog het meest trots op het verbruikscijfer van 5,8 l/100 km. Dat laatste zul je alleen benaderen als je gebruikmaakt van het snufje dat BMW onlangs introduceerde: de Eco Pro-modus. Op de middentunnel zit een knopje (door BMW, toe maar, de Driving Experience Switch genoemd) waarmee je kunt kiezen uit diverse instellingen zoals de gebruikelijke Comfort, Sport en SportPlus-standen, en nu dus Eco Pro, een bezuinigingsstand. Het beïnvloedt het motormanagement, dat op standje ‘afknijpen’ overschakelt, en ook de manier waarop het gaspedaal op je rechtervoet reageert – vooral sloom. Daarnaast houdt het zaken als airco, stoel- en spiegelverwarming in de gaten. Bij de meters kun je, behalve een schakeladvies, ook zien of je niet meer gas geeft dan noodzakelijk is en, geinig, hoe veel kilometers je aan je actieradius hebt toegevoegd door zo braaf te rijden. In het grote display kun je nog tal van zuinigheidstips krijgen en verbruiksstatistiekjes bekijken. BMW heeft er de enge term Effiencytainment voor bedacht.
Gelukkig kun je ook op de ouderwetse BMW-manier met de BMW 118i rijden en dat stelt bepaald niet teleur. Hij voelt volwassener dan de vorige 1 en die reed al helemaal niet verkeerd. De vering is vrij stevig (in de Sport- en SportPlus-mode zelfs erg hard), de besturing is mooi precies en direct en het onderstel kan duidelijk veel meer aan dan de 170 pk die je tot je beschikking hebt. Het is te hopen dat ze dit keer niet wéér tot het eind van de productie wachten met een M-versie.

LET OP!!
1 Sleutel aanwezig.

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • 1 Sleutel aanwezig
  • ABS
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airco
  • Airco automatisch
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti Slip Control
  • Audio installatie premium
  • Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
  • AUX-aansluiting
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Bi-xenon koplampen (+koplampreiniging)
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels elektronisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Buitentemperatuurmeter
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen
  • ESP
  • Extra getint glas
  • Lederen stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen
  • Lichtmetalen velgen 17"
  • Multimedia-voorbereiding
  • Parkeersensor achter
  • Privacy glas achter extra getint
  • Radio CD-speler
  • Snelheidsbegrenzer
  • Start/stop systeem
  • Startblokkering
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Telefoonvoorbereiding voor mobiele telefoon
  • Toerenteller
  • Traction control
  • USB-aansluiting
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
52 liter
Vermogen
125 Kw / 171 Pk
Topsnelheid
225 km/h
Acceleratie
7.4 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 5.7 l/100km
134 g/km
Energie label
 B
Euro klasse
Euro 5
Transmissie
Handmatig 6 versnellingen
Aandrijving
Achterwiel
Cilinders
4 (1598cc)
Koppel
250 Nm
Turbo
Ja
Exterieur
Kleur
Zwart
5
Gewicht
1270 kg
Wegenbelasting
€ 163,00 - € 183,00 / € 652,00 - € 732,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4324 mm x 1765 mm x 1421 mm
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 225/45R17
Bandenmaat
Achter 225/45R17
Wielbasis
2690 mm
Spoorbreedte
Voor 1535 Achter 1569 mm
Aanhanger
Ongeremd 670 kg geremd 1200 kg
Interieur
5
Bekleding
Zwart