Renault Twingo 1.2 Authentique |Airco |Centrale vergr.| Elk.ramen |Lage KM- stand!!!

Prijs
€ 3.445,-
Financieren
Kopen op afstand
Aankoopkeuring
Merk
Renault
Model
Twingo
Uitvoering
1.2 Authentique |Airco |Centrale vergr.| Elk.ramen |Lage KM- stand!!!
Kenteken
21-HJF-6
Carrosserie
Hatchback
56.774km
Apk
Ja, tot 19-07-2022
Datum eerste toelating
09-12-2008
Bouwjaar
12-2008
Kleur
Rood
Bekleding
Stof Antraciet
3
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Distributie restend vervangen.

ANWB
Geteste uitvoering
RENAULT TWINGO 1.2 55KW AUTHENTIQUE 2

Fijn basisvervoer voor acht mille!
Door Gert Wisse, oktober 2011

Hij staat al maandenlang in de top 5 van meest verkochte auto’s van Nederland: de Renault Twingo. Begrijpelijk, want hij is er al vanaf 7.990 euro (belastingvrij!) en voor dat geld krijg je een leuke, vlot ogende auto. Uiteraard heb je het met zo’n prijs wel over basisvervoer. Maar uit onze uitgebreide test blijkt dat hij voor huis-, tuin- en keukengebruik prima voldoet.
Conclusie
De Renault Twingo is een fris ogende auto die best wat in zijn mars heeft. Voor korte ritten en voor stadsgebruik is hij prima geschikt, voor langere reizen is hij Spartaans. Dan ga je merken dat hij op de snelweg best lawaaiig is, de stoelen weinig steun bieden en de 1.2-motor wat trekkracht tekort komt. Zijn goede gebruiksmogelijkheden en zijn lage kilometerkostprijs maken heel veel goed.
Type auto en prijs
De Renault Twingo is er met een 1.2 16V benzinemotor (75 pk) en een dCi 1.5-liter dieselmotor (85 pk). Beide motoren scoren een A-label en zijn zo schoon dat je geen BPM hoeft te betalen en geen motorrijtuigenbelasting. Als je hem least valt hij in de 14 procent bijtellingklasse. Beide motoren zijn er in combinatie met 3 uitrustingniveaus: Authentique, Collection en Série Limitée Night & Day. De goedkoopste benzineversie kost € 7.990, de goedkoopste diesel is er voor 9.990 euro. De testauto is een Collection. Die versie is erg aan te raden wan dan heb je airco, een goed klinkende radio, elektrisch bedienbare zijruiten en een interval voor de ruitenwisser. Allemaal zaken die je gewoon goed kunt gebruiken. Verder kun je de auto aankleden met enkele pakketten die het interieur en/of het exterieur verfraaien. De testauto heeft bijvoorbeeld andere bekleding en (zonder meerprijs) witte accenten op de koets en de wielen.
Hoe rijdt de Renault Twingo
De rijeigenschappen zijn basis, maar kunnen er mee door. De besturing is nogal indirect, wat betekent dat je veel aan het stuurwiel moet draaien om een bocht te ronden. En op bijvoorbeeld een klaverblad heeft de Twingo al snel de neiging over te hellen. De Twingo is standaard niet uitgerust met ESP – niet vreemd, gezien zijn prijs. In extreme situaties zoals in een slip is hij, mede door de korte wielbasis, lastig te corrigeren. Zoals we al zeiden, de Twingo is basic, maar voor deze prijsklasse kan het er allemaal gewoon mee door. De 1.2-motor komt gevoelsmatig wat trekkracht tekort. Je moet daarom best veel schakelen om vlot mee te komen met het overige verkeer. Dat schakelen zelf doet de Twingo prima.
De Renault Twingo van binnen
De Twingo is heerlijk overzichtelijk. Het zicht rondom is prima en je ziet vrij goed waar de neus en de kont ophouden. Fijn voor in de stad, het maakt inparkeren tot een fluitje van een cent. De instrumenten zitten midden op het dashboard en bestaan uit een snelheidsmeter en enkele controlelampjes. Aan de stuurkolom zit in de meeste versies een toerenteller. Minpunt is een veiligheidsgordel aan de bestuurderskant die heel gemakkelijk blijft haken achter een hendel van de stoel. Ook de stoelen vormen een minpunt, ze bieden maar weinig steun. Na een lange(re) rit stap je soms stram uit. De ruimte achterin is voor kinderen prima geschikt. De achterbak is voor dit type auto groot genoeg. Bovendien kun je de achterbank neerklappen.
De Renault Twingo en het milieu
Dit is waar deze auto punten scoort. De Twingo met 1.2 16V eco2 is zo schoon - hij scoort een B-label - dat je om te beginnen over de nieuwprijs geen BPM betaalt. En als je hem eenmaal hebt, betaal je tot 31 december 2013 geen motorrijtuigenbelasting. De financieel experts van de ANWB hebben becijferd dat de testauto 32 cent per kilometer kost als je er vier jaar lang elk jaar 15.000 kilometer mee rijdt. Dat komt neer op maandelijkse lasten van 391 euro. Dat is echt spotgoedkoop. Zeker als je weet dat in deze berekening is meegenomen dat je vanaf 1 januari 2014 weer motorrijtuigenbelasting moet betalen. Gemiddeld verbruikt deze auto in de praktijk 1 op 15,4. Dat betekent dat je rond de 140 euro per maand kwijt bent aan brandstof. Voor reparaties en onderhoud moet je ongeveer 38 euro per maand opzij leggen. Allemaal geen schokkende bedragen dus!

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • ABS
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Bluetooth
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Elektrische ramen voor
  • Getint glas
  • Radio CD-speler
  • Reserve wiel
  • Startblokkering
  • Stuur verstelbaar
  • Stuurbekrachtiging
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
40 liter
Vermogen
43 Kw / 59 Pk
Topsnelheid
154 km/h
Acceleratie
15.0 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 5.5 l/100km
130 g/km
Energie label
 B
Euro klasse
Euro 4
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1149cc)
Koppel
93 Nm
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Rood
3
Gewicht
900 kg
Wegenbelasting
€ 75,00 - € 83,00 / € 300,00 - € 332,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
3600 mm x 1654 mm x 1470 mm
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 165/65R14
Bandenmaat
Achter 165/65R14
Wielbasis
2370 mm
Spoorbreedte
Voor 1414 Achter 1400 mm
Aanhanger
Ongeremd 350 kg
Interieur
4
Bekleding
Antraciet