Mitsubishi Lancer Sports Sedan 1.8 Intense 143PK |Navi |Dealeronderhouden

Prijs
€ 7.995,-
Aankoopkeuring
Merk
Mitsubishi
Model
Lancer Sports Sedan
Uitvoering
1.8 Intense 143PK |Navi |Dealeronderhouden
Kenteken
62JTK3
Carrosserie
Sedan
81880 km
Apk
Ja, tot 28-08-2020
Bouwjaar
2009
Bouwjaar
08-2009
Kleur
Beige
Bekleding
Stof Antraciet
4
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Nee, dit is niet de nieuwste Alfa Romeo; het is de kersverse Lancer van Mitsubishi, een rallyauto in een gestolen pak.

Ja, de nieuwe Lancer (volledige naam Lancer Sports Sedan) lijkt verdacht veel op een fusie tussen een Alfa Romeo 156 en een Volvo S40. Kijk maar eens wat langer naar de foto’s, dan zie je de gelijkenis, vooral in de neus en de achterzijde van de auto. Op zich is deze overeenkomst niet zo heel erg storend aangezien Mitsubishi een leuke Japanse twist aan het ontwerp heeft gegeven na de samensmelting van de twee modellen.

Kortom, een knap staaltje fusion cooking met witte rijst, Zweedse gehaktballetjes en lasagna als ingrediënten. Ook het feit dat de ontwerpers tijdens de persconferentie ruiterlijk toegeven dat het ontwerp van de nieuwe Lancer is afgekeken van de concurrentie doet onze ontsteltenis over het gestolen pak veranderen in een beetje bewondering. We bedoelen: je moet maar durven om het ontwerp voor je nieuwste succesmodel te jatten en dat zonder blikken of blozen te bekennen.

Edoch, vergevingsgezind als we zijn, zien we de diefstal door de vingers, want de nieuwe Lancer is gewoon een lekker dikke auto om te zien – zeker met de juiste wielen. Het is geen saaie burgermansbak – in tegenstelling tot de voorgaande Lancers – maar een best spannende middenklasser waar je niet van verwacht dat het een Mitsubishi is – en dat bedoelen we in positieve zin. Wel jammer dat het ontwerp van het interieur tegenvalt, niet alleen qua uitstraling (eenvoudig), maar ook wat betreft materiaalgebruik (te veel zwart plastic) en ergonomie. Zo zit je te hoog op de verder prima zittende stoelen en het stuur is niet in diepte verstelbaar, alleen in hoogte. Een misser, ons inziens, omdat je daardoor verder naar voren moet zitten dan gewenst met als gevolg dat je voeten op de pedalen staan als een flamingo op een waslijn.

Ook de zitpositie voor de bijrijder is niet ideaal, want door een vreemde uitstulping uit de transmissietunnel kun je als passagier de voeten niet recht voor de stoel op de grond zetten. Daardoor ben je gedwongen om in een gekke hoek op het zitmeubilair neer te vleien. Jammer, want de Lancer is een uitstekende rijdersauto en in een dergelijk type auto verwacht je op z’n minst een goede zitpositie – zowel voor bestuurder als passagiers. Toch geven we Mitsubishi wel mee dat de ruimte achterin de auto goed is georganiseerd. Achterin kun je namelijk prima zitten in de Lancer, zonder je knieën te stoten tegen de stoel van de bestuurder of de bijrijder.

Onze laatste grote klacht betreft al het kabaal dat het interieur binnendringt tijdens het rijden. Vooral van de wielkasten, ruitenwissers en buitenspiegels komt een hoop lawaai. Dat heeft waarschijnlijk voor een deel te maken met de stroomlijn van de auto, maar ook aan het ontbreken van het nodige isolatiemateriaal – zeker bij de wielkasten. Dat is zonde, want al het gedruis doet af aan de kwaliteitsbeleving in de Lancer en vormt een aanslag op je trommelvliezen.

We stoppen met klagen. De Lancer is namelijk wel degelijk een prima auto die vooral uitblinkt in weggedrag. Zelfs het instapmodel, de zogeheten Inform, stuurt al goed, zo ontdekten we op de slingerende bergweggetjes die Sardinië (de plek waar de Lancer aan de pers werd geïntroduceerd) rijk is. Deze basisversie, met de 1,5-litermotor van 109 pk, is prima afgeveerd – niet te hard, niet te zacht – en biedt voldoende rijplezier dankzij de McPherson-voorwielophanging en de multi-link-achterwielophanging. Enige minpunt van het instapmodel is de elektrische stuurbekrachtiging. Die filtert te veel contact weg tussen voorwielen en stuurwiel, waardoor je toch wat gevoel met de ‘ziel’ van de auto mist. De volledig hydraulische bekrachtiging van de 2.0 DI-D en de 1.8 daarentegen is een stuk fijner en communiceert beter met z’n bestuurder.

Na het instapmodel schoven we achter het stuur van de Lancer 1.8 Intense – tot de EVO X komt onze favoriete versie weten we nu – met onder meer puike 18-inch lichtmetalen wielen, een sportonderstel en zelfs een heuse veerpootbrug. Deze uitvoering is het leukst om te rijden omdat-ie je in staat stelt om als een volleerd rallyrijder bijna onderstuurvrij door de meest scherpe bochten te vliegen. Want begint de weg te kronkelen, dan komt de Lancer – net als de Mitsubishi-rallyauto’s – in zijn element. Kortom, volop lol en dat voor een bedrag van nog net geen 27.000 euro. Complimenten dus voor de chassisontwerpers en de marketingmensen van Mitsubishi.

Voor het echte bochtenwerk prefereren we dus de 1.8, alhoewel de 1.5 ook voldoet want die weet op de steile Sardijnse bergweggetjes toch redelijk wat snelheid op te bouwen. De diesel, daarentegen, is wat minder geschikt voor rallyrijders in spe, want die brengt meer gewicht in de neus van de Lancer (zo’n 100 kilo) en daardoor is-ie wat minder gretig bij het insturen van een bocht. Verder worden we niet echt warm van de dieselmotor, die afkomstig is uit het Volkswagen-magazijn. Hij maakt te veel herrie, heeft een kort vermogensbereik en een ruw karakter waardoor je versnellingen blijft wisselen met de overigens prima schakelende zesbak.

Tot slot: voor wie de normale Lancer wat te min is, moet wachten tot medio volgend jaar. Dan verschijnen namelijk de Lancers waar wij in ieder geval met smart op zitten te wachten: de brute EVO X met maar liefst 295 pk en een paar maanden later dan ook nog de Lancer Ralliart met een 240-pk sterke 2,0-liter turbomotor onder de kap.

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • ABS
  • Afneembare trekhaak
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) knie
  • Airbag(s) side voor
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti Slip Control
  • APK bij aflevering
  • Armsteun
  • Audioinstallatie met CD-wisselaar
  • Autotelefoonvoorbereiding
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Chroom delen exterieur
  • Cruise control
  • dealer onderhouden
  • Dimlichten automatisch
  • Electronic Brake Distribution
  • Electronic climate controle
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen voor
  • ESP
  • Getint glas
  • Halogeen mistlampen
  • Interval regelaar
  • Lederen stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen 18"
  • Metallic lak
  • Midden Armsteun achter
  • Navigatie
  • Onderhoudsboekjes
  • Parkeersensor achter
  • Regensensor
  • Side-skirts
  • Sportonderstel
  • Sportstoelen
  • Startblokkering
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Toerenteller
  • Traction control
  • Trekhaak
  • Voorspoiler
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
59 liter
Vermogen
105 Kw / 144 Pk
Topsnelheid
204 km/h
Acceleratie
9.8 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 7.7 l/100km
In de stad 10.4 l/100km
Op de snelweg 6.1 l/100km
183 g/km
Energie label
 D
Euro klasse
Euro 4
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1798cc)
Koppel
178 Nm
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Beige
4
Gewicht
1295 kg
Wegenbelasting
€ 161,00 - € 180,00 / € 644,00 - € 720,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4585 x 1760 x 1515
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 205/60R16
Bandenmaat
Achter 205/60R16
Wielbasis
2630 mm
Aanhanger
Ongeremd 550 kg geremd 1300 kg
Interieur
5
Bekleding
Antraciet