Peugeot 208 1.2 VTi Style |Navi| Telf.| Airco| Cruisecontrol| 1e eigenaar

Prijs
€ 7.695,-
Aankoopkeuring
Merk
Peugeot
Model
208
Uitvoering
1.2 VTi Style |Navi| Telf.| Airco| Cruisecontrol| 1e eigenaar
Kenteken
9TXS95
Carrosserie
Hatchback
110339 km
Apk
Ja
Bouwjaar
2014
Bouwjaar
06-2014
Kleur
Wit
Bekleding
Stof Antraciet
5
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Geteste uitvoering
PEUGEOT 208 (2012 / HEDEN)
Door ANWB, februari 2105

Zo’n echt, fijn ‘Peuzjootje’

Pluspunten
Al vele jaren een goede keuze
Comfortabel voor deze klasse
Sympathiek en tijdloos model
Minpunten
Bij 1,6 enkele euvels bekend
De Peugeot 208 is als occasion al vele jaren enorm populair. Dit is zowel nieuw als gebruikt een van de meest verkochte auto’s in de compacte klasse in ons land. Dat is knap. De 208 is zo’n sterk product dat zaken als ‘mode’ of ‘tijd’ nauwelijks vat op ‘m hebben.
Waar praten we over?
Al decennialang is Peugeot één van de populairste merken in Nederland, vooral in de compacte klasse. Vooral de 205 en 206 wisten destijds talloze autokopers aan het merk te binden. De 208 is een zeer succesvol vervolg en is ook járen na zijn komst nog steeds heel gewild. De 208 heeft overigens ook één eigenschap die ‘m net even anders maakt dan zijn concurrenten. Dat is het kleine stuur, in combinatie met de relatief hooggeplaatste instrumenten. Dit zorgt ervoor dat het zicht op het dashboard beter is en de bestuurder neemt zijn blik korter weg van het verkeer, als hij/zij op de tellers kijkt. Slim, simpel en iedereen snapt het, zodra achter het kleine stuur wordt plaatsgenomen. Er zijn zelfs automobilisten die het nauwelijks opvalt.

Dit vindt de Wegenwacht
De 1,2 liter driecilinders, die ook in tal van andere PSA-modellen voorkomen, blijken in de praktijk heel betrouwbaar. Daarbij kent de Wegenwacht geen vaker optredende klachten. De 1,6 liter benzinemotoren zijn voorzien van individuele bobines, die zo maar de geest kunnen geven. Als dat gebeurt: niet doorrijden, daar kan de katalysator niet tegen en dan ben je veel duurder uit. Mits er snel aan zo’n bobine is te komen, heeft de Wegenwacht dit in een kwartiertje of zo verholpen. Als het met één bobine gebeurt, zijn er nog drie over waarbij hetzelfde kan voorkomen. Die 1,6 liter motor heeft ook een automatisch inschakelende waterpomp. Dat is mooi bedacht, tot het moment dat die schakeling niet werkt. Er is dan geen of onvoldoende koeling en dus loopt de motor heet. Motor uit, motorkap open en laten afkoelen is het devies, de Wegenwacht kan het wellicht oplossen. Een kapotte temperatuursensor kan bij de benzinemotoren (niet bij de 1,2!) er toe leiden dat er koelvloeistof in de centrale computer komt. Dat veroorzaakt allerhande elektronische klachten tot en met niet aanslaan van de motor. Als die sensor snel is te krijgen, dan kan het zijn dat de Wegenwacht dit kan oplossen. Versies met de 2Tronic-halfautomaat starten soms niet, omdat de massakabel onder de accu losraakt. Dat heeft de Wegenwacht zó kosteloos verholpen.

Uitvoeringen en varianten
De 208 is er uitsluitend als drie- en vijfdeurs hatchback. Er zijn vijf benzinemotoren en in totaal ook vijf diesels in de 208 geleverd. De 1,0 en 1,2 liter driecilinders leveren 50 kW/68 pk en 60 kW/82 pk. Vanaf 2013 worden deze motoren aangeduid als ‘PureTech’, maar daarvoor waren ze er ook al. De 60 kW-versie is de meest voorkomende motor in de serie. De 1,2 PureTech is er ook met 81 kW/110 pk. Korte tijd, tot 2013, is de 208 er ook met de viercilinder 1,4 liter ‘VTi’ (70 kW/95 pk). De 1,6 VTi levert 88 kW/120 pk en daarnaast is er nog de 1,6 THP turbomotor met 114 kW/155 pk. Alleen in de GTI (vanaf 2013) levert die motor zelfs 147 kW/200 pk. De dieselserie begint met de 1,4 HDi (later e-HDi) met 50 kW/68 pk, die samen met de 1,6 HDi (68 kW/92 pk) het grootste deel van de dieselverkoop opeist. De 1,6 e-HDi is diverse malen ietsje aangepast om aan de steeds striktere bijtellingseisen te voldoen. Voor de occasionmarkt maakt dat geen verschil meer. De 1,6 diesel is er ook nog met 74 kW/100pk, 85 kW/115 pk en zelfs 88 kW/120 pk, maar steeds slechts in één of twee uitvoeringen, die in ons land weinig voorkomen. De semiautomatische transmissie 2Tronic is geleverd in de 1,2 PureTech 82, de 1,4 e-HDi en 1,6 HDi. Alleen in de 1,6 VTi is ook een viertraps automatische transmissie geleverd. De basisversie van de serie heet Access, gevolgd door de Active en de Allure. Tijdelijke actieversies zijn onder meer de LIKE, OXYGO, Urbansoul, Envy, XY en ‘Ice Velvet’ en de BlueLease was vooral bestemd voor wie zakelijk in een rijk uitgeruste versie wilde rijden. In de zomer van 2015 is er een facelift met veel detailwijzigingen. De GT Line is een aanvullende uitvoering. Tijdelijke uitvoeringen na de facelift zijn de Blue Lion, Urban Soul, Blue Lease Executive, Blue Lease Premium en de Roland Garros.

Conclusie
De 208 is een erg fijne en terecht veel verkochte auto in de compacte klasse. Het is een heerlijke auto om gewoon dagelijks te gebruiken, eventueel als tweede auto. Langere afstanden zijn dankzij het goede comfort ook geen enkel probleem. Punt is alleen dat de enorme populariteit van de 208 zorgt voor stevige verkoopprijzen.

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • 1e eigenaar
  • ABS
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airco
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • APK bij aflevering
  • Audio installatie
  • Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Cruise control
  • dealer onderhouden
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen voor
  • ESP
  • Extra getint glas
  • Getint glas
  • Halogeen mistlampen
  • Lederen stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen 15"
  • Metallic lak
  • Multimedia-voorbereiding
  • Navigatie-systeem full map
  • Startblokkering
  • Stuur verstelbaar
  • Stuurbekrachtiging
  • Toerenteller
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
50 liter
Vermogen
60 Kw / 82 Pk
Topsnelheid
175 km/h
Acceleratie
12.2 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 4.5 l/100km
In de stad 5.5 l/100km
Op de snelweg 3.9 l/100km
104 g/km
Energie label
 A
Euro klasse
Euro 5
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
3 (1199cc)
Koppel
118 Nm
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Wit
5
Gewicht
950 kg
Wegenbelasting
€ 74,00 - € 82,00 / € 296,00 - € 328,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
3965 x 1739 x 1460
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 185/65R15
Bandenmaat
Achter 185/65R15
Wielbasis
2540 mm
Spoorbreedte
Voor 1467 Achter 1454 mm
Aanhanger
Ongeremd 520 kg geremd 1150 kg
Interieur
5
Bekleding
Antraciet