Toyota Yaris 1.8 VVTi TS 133PK!! |Dealeronderhouden |Airco| "17"LM|

Prijs
€ 5.995,-
Aankoopkeuring
Merk
Toyota
Model
Yaris
Uitvoering
1.8 VVTi TS 133PK!! |Dealeronderhouden |Airco| "17"LM|
Kenteken
28XFLT
Carrosserie
Hatchback
105587 km
Apk
Ja
Bouwjaar
2007
Bouwjaar
05-2007
Kleur
Zwart
3
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Toyota gaat met de Yaris TS de concurrentie aan in de klasse van de sub-GTI-tjes. Bij de introductie waren de Japanners duidelijk: de TS is met zijn 133 pk sterke 1,8-litermotor géén GTI en heeft evenmin de pretentie er een te zijn.
De sportiefste versie van de Yaris staat als 1.8 16V VVT-i TS in de prijslijst. Met zijn forse bumperspoiler met geïntegreerde mistlampen, de honingraatgrille met daarin het TS-logo, en de geïntegreerde zijskirts ziet hij er atletischer uit dan de gewone versies. Een dikke achterbumper, dakspoiler en verchroomd uitlaateindstuk ontbreken evenmin. Hij staat op 17-inchwielen met 205/45 Yokohama-banden, waarmee hij op ronduit vet rubber staat.


Zestienklepper
De Yaris TS is uitgerust met Toyota's nieuwe 1,8-liter VVT-i-zestienklepper. Hij levert 133 pk en heeft met 173 Nm een mooi koppel in huis. De Yaris heeft een topsnelheid van 194 km/h en trekt in 9,3 seconden van 0-100 km/h. Deze prestaties zijn niet bepaald belabberd.

De Yaris is sneller dan je zou verwachten, al moet je actief van verzet wisselen om optimaal gebruik te maken van zijn trekkracht, maar dan wil hij best wel. Maar om nou te zeggen dat hij gretig is en je dwingt om aldoor maar het gaspedaal dieper in te trappen... Nee, daar is hij gewoon een beetje te geciviliseerd voor. Op het circuit stelt de Toyota ons niet teleur. Goed, hij is minder sportief dan de concurrentie, maar dat betekent niet dat hij nu een flater slaat.
De wat indirecte besturing went snel en je kunt hem toch nauwkeurig een bocht insturen, al wil je ook meer communicatie met de voorwielen. Met gas erop is hij snel onderstuurd en dat zou je wel onmiddellijk willen voelen. Bij gas los blijft hij vriendelijk en zijn kontje komt niet op een gemene manier om.


Geen lichtgewicht
De Yaris is met 1.120 kg niet bepaald een lichtgewicht en hij geeft je met zijn hoge carrosserie, minder stugge vering, hoge zit en de wat te schuine stand van het stuur niet zo'n racegevoel. Maar je kunt met de TS best lekker sportief aan de slag. Het is een kwestie van even je rijstijl aanpassen en als je niet beter weet, kun je je goed in je nopjes voelen.


Analoge meters
In de cockpit van de Yaris TS gaat het er niet echt sportief aan toe. We missen gewoon een paar leuke details die je ervan bewust maken dat je in een hete hatchback zit, zoals een gekleurd biesje of een logo. Zelfs aluminium pedalen ontbreken. Wel is het interieur strak vormgegeven, met de raambediening hoog in de fraai gevormde armsteunen. Het enige waarop de TS verschilt met zijn langzamere broers is dat hij analoge meters in het centraal geplaatste instrumentenpaneeltje heeft.


Plat
De optimale zit achter het sportstuur is wat moeilijk te vinden, maar na een paar probeersels lukt het wel. Het komt door de wat schuine stand van het stuur en het ontbreken van diepteverstelling. De rugleuningen van de stoelen bieden wel zijdelingse steun maar de zitting is wat plat en oncomfortabel.
Wat we kunnen missen als kiespijn is de sleutel-startknopcombinatie. Het is nu al regelmatig gebeurd dat iemand met een auto met zo'n startsysteem is weggereden terwijl een collega de sleutel op zak had. Dan is het natuurlijk feest als je het contact uitzet!

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • ABS
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Afneembare trekhaak
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) knie
  • Airbag(s) side voor
  • Airco
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti Slip Control
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Boordcomputer
  • Brake Assist System
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Bumpers in carrosseriekleur
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Dakspoiler
  • dealer onderhouden
  • Electronic Brake Distribution
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen voor
  • ESP
  • Lederen stuurwiel
  • Lederen versnellingspook
  • Lichtmetalen velgen 17"
  • Metallic lak
  • Onderhoudsboekjes
  • Radio CD-speler
  • Sportstoelen
  • Startblokkering
  • Stuur verstelbaar
  • Stuurbekrachtiging
  • Traction control
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
42 liter
Vermogen
98 Kw / 134 Pk
Topsnelheid
194 km/h
Acceleratie
9.3 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 7.2 l/100km
In de stad 9.2 l/100km
Op de snelweg 6.0 l/100km
170 g/km
Energie label
 E
Euro klasse
Euro 4
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1798cc)
Koppel
173 Nm
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Zwart
3
Gewicht
1090 kg
Wegenbelasting
€ 117,00 - € 131,00 / € 468,00 - € 524,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
3750 x 1695 x 1530
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 205/45R17
Bandenmaat
Achter 205/45R17
Wielbasis
2460 mm
Spoorbreedte
Voor 1470 Achter 1460 mm
Aanhanger
Ongeremd 550 kg geremd 1050 kg
Interieur
5