Nissan Juke 1.6 Acenta Eco |Airco| Parkeerhulp| "17"LM- Velgen

Prijs
Verkocht
Financieren
Aankoopkeuring
Merk
Nissan
Model
Juke
Uitvoering
1.6 Acenta Eco |Airco| Parkeerhulp| "17"LM- Velgen
Kenteken
31TJR3
Carrosserie
SUV
93285 km
Apk
Ja, tot 09-08-2020
Bouwjaar
2012
Bouwjaar
02-2012
Kleur
Wit
Bekleding
Stof Antraciet
5
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

1sleutel aanwezig bij de auto
(De) JUiste KEuze (maken)
Kiezen welke opleiding/studie je gaat doen, met wie je een relatie aangaat, waar de vakantie volgend jaar naartoe gaat, welke auto je wilt gaan kopen, afijn allemaal keuzes die je zowel op puur rationele gronden kunt maken dan wel puur op gevoel (al dan niet gebaseerd op ervaring). Sommige mensen kiezen alleen maar voor een bepaalde studie puur en alleen omdat ze later veel geld willen verdienen, sommige mensen gaan een relatie aan niet vanuit liefde maar vanuit materialistische overwegingen, sommige mensen gaan de rest van hun leven op vakantie naar hetzelfde land, stad, ja zelfs camping omdat het er zo gezellig is, en er zijn mensen die kopen een bepaald merk auto omdat hun vader/moeder dat ook al zijn/haar hele leven rijdt. Keuzes maken dan wel beslissingen nemen, je hele leven lang word je ermee geconfronteerd en de meeste mensen leren het nooit. Het lastige zit ‘m erin dat je nooit zeker weet of je de juiste keuze hebt gemaakt, dat weet je altijd pas achteraf, soms meteen en soms pas na maanden of zelfs jaren. De reden dat ik over dit onderwerp begin heeft alles te maken met de Nissan Juke die het onderwerp is van deze test. De futuristisch uitziende Nissan Juke koop je (net als de Nissan Cube overigens) niet op rationele gronden, niemand zou je geloven als je zou zeggen van wel. Toen ik de Nissan Juke had opgehaald wist ik nog niet dat ik de volgende dag binnen een paar seconden een zéér rigoureuze beslissing moest nemen.

Dubbel-functie
De eerste foto’s van de productie-versie van de Nissan Juke hebben mij ronduit verrast mag ik wel zeggen. Ik had niet verwacht dat Nissan het lef zou hebben de Juke exact zo in de showroom te zetten. Mooi wél dus! Ik ben een groot voorstander van vooruitstrevend design, we leven tenslotte niet meer in 1960. Bij BMW en Porsche heb ik bij sommige nieuwe modellen af en toe het idee dat ik tegen een opgekalefaterde auto uit de vorige eeuw aan sta te kijken. De Nissan Juke zit qua marktpositie onder de Nissan Qashqai en moet concurreren met de Mitsubishi ASX, en een aantal andere veel minder spectaculaire crossovers. Ik had dan ook verwacht in een auto te stappen die er van binnen net zo weinig spectaculair uitziet als de Qashqai. Maar net als de spectaculaire buitenkant heeft Nissan ook serieus aandacht besteedt aan de binnenkant oftewel het interieur. In het begin is dat even wennen en dat merkte ik toen ik op eerste kerstdag ‘s ochtends vroeg weer instapte. Met mijn slaapdronken hoofd zat ik tevergeefs naar de stelknop voor de ventilator te zoeken. Logisch want alle knoppen hebben een dubbel-functie en dat mag best origineel genoemd worden.

IJstijd
Maar goed nadat mijn hersenen ontdooid waren bedacht ik ineens dat ik op de knop “Climate” moest drukken. Het grappige is dat alle zes de knoppen eronder dan van tekst, kleur en functie veranderen inclusief de twee grote draaiknoppen. Eindelijk kon ik met één van de twee grote draaiknoppen de ventilator wat lager zetten. Daarna was het inladen en wegwezen richting Duitsland want we zouden van kerst tot en met oud en nieuw naar de Eifel gaan. Een dag eerder was er nog een mega hoeveelheid sneeuw gevallen in Brabant en Limburg dus ik was zeer benieuwd hoe de snelwegen richting het zuiden eruit zouden zien. Eenmaal richting Venlo/Maastricht konden we alleen aan de hoeveelheden sneeuw naast de vangrail en op de akkers zien in wat voor nachtmerrie de automobilisten zich de dag ervoor gewaand moeten hebben. De snelweg was brandschoon op slechts een paar opgevroren stukken na dan. In de meeste snelwegbochten kon ik ondanks de vier volwassenen en alle bagage een behoorlijk hoge bochtensnelheid aanhouden. Dat heeft alles te maken met de uitstekende vering/demping van deze Nissan Juke. Door die uitstekende vering/demping merk je amper dat deze voorwielaangedreven Juke een torsie-as heeft aan de achterkant. De 4×4 versie heeft overigens wel onafhankelijke wielophanging aan de achterkant.
Bij Heerlen passeerden we de Duitse grens en ik was er vanuit gegaan dat de Autobahn er net zo mooi bij zou liggen als de Nederlandse snelwegen. NOT! Ik kon mijn ogen gewoon niet geloven, is dit echt Duitsland??? Maar okay er was nog redelijk te rijden dus ik ben toch maar verder gereden. Toen we de B258 opdraaiden kreeg ik een slecht voorgevoel, dit was nog weer veel slechter dan de Autobahn en veel slechter als de slechtste doorgaande provinciale weg in Nederland. Let wel de B258 is een weg op een hoofdroute door de Eifel. Op een gegeven moment begon het heuvelachtig te worden en ik voelde de Nissan Juke af en toe glijden. Ik ben toen 50 km/u gaan rijden waar een maximum snelheid 70 km/u geldt. Uiteraard kreeg ik Duitse bumperklevers achter me, een Mercedes ML 4WD en een BMW x-drive die het allemaal veel te langzaam ging. Op een gegeven moment werd mijn kant van de weg tweebaans en haalde de Mercedes en BMW mij met hoge snelheid (ruim boven de maximum snelheid van 70 km/u) in. Totaal onverantwoord naar mijn mening, zelfs met 4WD en winterbanden sloeg dit werkelijk helemaal nergens op. Amper honderd meter verder zag het er ronduit dramatisch uit, hier was geen spatje asfalt meer te bekennen de hele weg was wit. En inderdaad God straft gelijk want we moesten stil gaan staan vanwege een ongeval waar o.a. die Mercedes ML (en waarschijnlijk ook die BMW) bij betrokken was. De Mercedes-rijder had een veel te hoge snelheid toen hij op de volledig besneeuwde weg belandde en moest waarschijnlijk plotseling remmen omdat het weer enkelbaans werd, en ja dan ben je gezien daar helpt geen 4WD of winterband nog aan.

Zu Hause
Vlak nadat het ongeluk was gebeurd zag ik rechts van mij de inrit van een restaurant. Zonder ook maar één seconde na te denken besloot de inrit op te draaien en terug naar huis te rijden. Dit was compleet gekkenwerk en dit had ik ook totaal niet verwacht, zeker niet in een land als Duitsland! De rest van de familie hoefde ik geen eens te vragen of ze het ermee eens waren, want die weten wanneer zelfs Daan omdraait dan moet het echt wel heel erg link zijn. Ik weet 100 procent zeker dat als ik door gereden was we van de weg af gegleden waren zonder dat ik er ook maar iets aan had kunnen doen. Zelfs als ik winterbanden had gehad – ze hebben één Nissan Juke met winterbanden – dan was ik nog omgedraaid. Misschien als ik een Nissan Juke 4×4 (dit model kwam net tijdens de testweek met de boot uit Japan de Rotterdamse haven binnen gevaren) met winterbanden had gehad was ik door gereden maar dan nog. Ik verbaas me er echt elke keer weer over hoe al die automobilisten in hun Audi’s met quattro, BMW’s met xDrive en Mercedessen met 4Matic als totale idioten over de half dan wel volledig besneeuwde wegen rijden. Ik zou dit soort gestoorde automobilisten graag een keer meenemen naar de slipbaan waar ze dan hun kunsten mogen vertonen. De meesten van hen vliegen na in een slip gebracht te zijn waarschijnlijk volledig onbestuurbaar de baan af. Ken je grenzen!, zowel die van je eigen stuurmanskunst als die van je auto!!! Vergeet namelijk niet dat je als bestuurder ook verantwoordelijkheid draagt voor de passagiers in je auto. Maar wat misschien wel net zo belangrijk is dat je tijdens een slip ook andere automobilisten/fietsers/wandelaars kunt aanrijden. Voor mij was de keus dan ook niet moeilijk om terug naar huis te rijden. Twee vakanties naar de knoppen want de week ervoor zou ik naar Ibiza vliegen (ik zou daar enduro gaan rijden met een KTM) vanaf Weeze maar dat ging ook al niet door vanwege de sneeuw. Een handige tip nog voor als er sneeuw ligt: zet het ESP uit dat vergemakkelijkt ‘s ochtends vroeg het wegrijden uit een dik pak vers gevallen sneeuw.

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • ABS
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airco automatisch
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Audioinstallatie
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Cruise control
  • dealer onderhouden
  • Electronic Brake Distribution
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen voor
  • ESP
  • Extra getint glas
  • Halogeen mistlampen
  • Lederen stuurwiel
  • Lederen versnellingspook
  • Lichtmetalen velgen 17"
  • Multimedia-voorbereiding
  • Privacy glas achter extra getint
  • Radio-CD/MP3 speler
  • Startblokkering
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Toerenteller
  • Traction Control
  • USB aansluiting
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
46 liter
Vermogen
86 Kw / 118 Pk
Topsnelheid
178 km/h
Acceleratie
11.1 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 6.0 l/100km
In de stad 7.6 l/100km
Op de snelweg 5.0 l/100km
138 g/km
Energie label
 B
Euro klasse
Euro 5
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1598cc)
Koppel
158 Nm
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Wit
5
Gewicht
1115 kg
Wegenbelasting
€ 117,00 - € 131,00 / € 468,00 - € 524,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4135 x 1765 x 1570
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 215/55R17
Bandenmaat
Achter 215/55R17
Wielbasis
2530 mm
Spoorbreedte
Voor 1525 Achter 1525 mm
Aanhanger
Ongeremd 607 kg geremd 1250 kg
Interieur
5
Bekleding
Antraciet