Renault Clio Estate 1.5 dCi Ecoleader Zen 90pk!!| Navigatie| Telf.| Cruisecontrol

Prijs
€ 9.695,- incl. BTW
Aankoopkeuring
Merk
Renault
Model
Clio Estate
Uitvoering
1.5 dCi Ecoleader Zen 90pk!!| Navigatie| Telf.| Cruisecontrol
Kenteken
KZ415S
Carrosserie
Stationwagen
97121 km
Apk
Ja, tot 30-12-2020
Bouwjaar
2016
Bouwjaar
12-2016
Kleur
Grijs
Bekleding
Stof Antraciet
5
Brandstof
Diesel
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Geteste uitvoering
RENAULT CLIO TCE 90
Door Frank Buma, juli 2017
Goede sier
De onlangs opgefriste Renault Clio speelt een glansrol in het B-segment, maar niet op de testonderdelen die je zou verwachten.

Conclusie
Op de top van zijn populariteit ververst Renault de Clio op details. De veranderingen in het interieur tillen de gezinsauto naar een hoger niveau vanwege een verbeterde afwerking en betere stoelen. De Fransen zijn alleen de veiligheidsuitrusting vergeten. Het spaarzame praktijkverbruik is weliswaar een pluspunt, maar gaat ten kosten van je rijplezier.

Type auto en prijs
Smaken verschillen, maar afgaand op de verkoopaantallen kunnen we gerust stellen dat de Renault Clio in ons land een hoop vrienden kent. Het aansprekende lijnenspel is afkomstig van de Nederlandse ontwerper Laurens van den Acker; misschien speelt vaderlandse trots dus ook een rol? Feit is dat je de kleine Renault zijn leeftijd niet zou geven; het model stamt alweer uit 2012! Inmiddels zijn we bij de vierde generatie aanbeland. Nu het model zich halverwege zijn carrière bevindt, voert Renault diverse wijzigingen door die bijna allemaal voortkomen uit reacties van klanten. Uiterlijk beperken de wijzigingen zich tot gewijzigde bumpers, nieuwe koplampen met C-vormige LED dagrijverlichting, LED achterlichten, een licht bijgepunte grille, nieuwe wielen en andere kleuren. De prijslijst begint bij € 15.490. De Skoda Fabia geldt onverminderd als alternatief, maar vlak ook de nieuwe Citroën C3 niet uit. Bovendien brengt Nissan op basis van de Clio hun nieuwe Micra op de markt. Die concurrenten zijn weliswaar goedkoper, maar niet allemaal als stationwagen leverbaar: de Renault is dat - net als de Skoda - wel.

Hoe rijdt de Renault Clio 1.5 dCi
Ah, zul je denken. En dan beginnen jullie nu natuurlijk over dat spreekwoordelijke Franse veercomfort? Inderdaad, want dat ontbreekt in de Clio namelijk volledig. De Renault gaat fantastisch de hoek om, maar om dat te kunnen waarderen, moet je er erg hard mee rijden. Tijdens je dagelijkse kilometers doet het onderstel vooral onrustig aan: elke oneffenheid wordt aan de inzittenden doorgespeeld, wat vermoeiend werkt op lange afstanden. Zeker in combinatie met het overmatige windgeruis! In noodsituaties blijft de Clio vanwege zijn sportieve rijeigenschappen echter tot op hoge snelheid controleerbaar. De stuurpositie is prima, dankzij de goed verstelbare bestuurdersstoel en stuurwiel. Sturen doet de Clio ook met veel gevoel, wat niet kan worden gezegd van de vijfversnellingsbak. Het hakerige karakter is in strijd met de rest van de auto. De driecilinder turbo benzinemotor heeft een vermogen van 90 pk en daar kom je niks mee te kort. Om aan gunstige CO2-cijfers te komen, zijn de overbrengingsverhoudingen van de versnellingsbak wel tamelijk lang. Dat is goed voor het verbruik, maar als je een beetje ‘pittig’ wilt rijden ga je toch langer doortrekken in de versnellingen en vaker terugschakelen. Net als bij alle andere uitvoeringen bedraagt het trekgewicht 1.200 kilogram. Het is een gemiste kans dat Renault de recente opfrisbeurt niet heeft aangegrepen om de veiligheidsuitrusting een update te geven. Hoewel er binnen het concern de nodige actieve hulpsystemen voor handen zijn, profiteert de Clio enkel van de toevoeging van LED-koplampen. Een alternatief als de Citroën C3 is standaard voorzien van zaken als rijstrookassistentie, verkeersbord- en vermoeidheidsherkenning. De dode hoek over je rechterschouder is in de Clio nog altijd even fors.

De Renault Clio 1.5 dCi van binnen
Bij zijn lancering kreeg de Clio commentaar op de afwerking van het interieur. De gebruikte kunststoffen en de scherpe randjes hier en daar deden afbreuk aan de kwaliteitsbeleving die het merk zo graag propageert. Dat is rechtgetrokken, onder meer door de komst van een ander stuurwiel, zónder plastic inleg. Ook investeerden de Fransen in volledig nieuwe stoelen, die inderdaad voortreffelijk zitten. De rugleuning biedt nu veel meer ondersteuning. Midden op de console zit bij de Clio een digitaal scherm voor audio, telefoon en navigatie. De keuzemogelijkheid voor het zogenaamde Media NAV en R-Link met TomTom blijft behouden. Voor de basisversies komt daar R&Go bij. Dat systeem komt uit de Twingo en bestaat uit een audio-installatie waaraan de mobiele telefoon gekoppeld wordt. Via een app op de telefoon kunnen diverse functies aan de auto worden toegevoegd. Denk aan navigatie, extra boordinstrumenten, maar ook een programma dat het rijgedrag van de bestuurder analyseert. In de kofferbak heb je de beschikking over minimaal 300- en maximaal 1.146 liter laadvermogen. Klap je de achterbank neer, dan ontstaat een keurig vlakke laadvloer. Wel is de laadopening smal uitgevallen. De bagage komt er nog altijd beter van af dan de achterpassagiers: volwassenen met een lengte boven de 1.90 meter zitten op de achterbank klem met hoofd en benen. Verder is de zitting kort, zodat deze nauwelijks steun biedt.

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • 1e eigenaar
  • ABS
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Achterspoiler
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airbag(s) side voor
  • Airco
  • Airco automatisch
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Anti Slip Control
  • Audio-navigatie full map
  • Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Blanke Dakrail
  • Boordcomputer
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Buitentemperatuurmeter
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • centrale vergrendeling
  • Cruise control
  • DAB-ontvanger
  • Dakrails
  • dealer onderhouden
  • Electronic Brake Distribution
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen voor
  • ESP
  • Getint glas
  • Handfree Bluetooth
  • Hill hold-functie
  • Hoofdsteunen actief
  • LED dagrijverlichting
  • Led-dagrijlicht
  • Lichtmetalen velgen 16"
  • Lichtsensor
  • Metallic lak
  • Mp3-speler
  • Multifunctioneel lederen stuurwiel
  • Multimedia-voorbereiding
  • Navigatie-systeem full map
  • Start/stop systeem
  • Startblokkering
  • Stuur verstelbaar
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Toerenteller
  • Traction control
  • USB aansluiting
Motor
Brandstof
Diesel
Tankinhoud
45 liter
Vermogen
66 Kw / 90 Pk
Topsnelheid
180 km/h
Acceleratie
12.0 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 3.2 l/100km
In de stad 3.3 l/100km
Op de snelweg 3.1 l/100km
82 g/km
Energie label
 B
Euro klasse
Euro 6
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
4 (1461cc)
Koppel
220 Nm
Turbo
Ja
Exterieur
Kleur
Grijs
5
Gewicht
1157 kg
Wegenbelasting
€ 301,00 - € 318,00 / € 1204,00 - € 1272,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4267 x 1732 x 1475
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 195/55R16
Bandenmaat
Achter 195/55R16
Wielbasis
2590 mm
Spoorbreedte
Voor 1506 Achter 1506 mm
Aanhanger
Ongeremd 625 kg geremd 1200 kg
Interieur
5
Bekleding
Antraciet