Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech Shine |Navi| Camera| Stoelverwarming| Tel| PDC

Prijs
€ 17.450,- incl. BTW
Financieren
Kopen op afstand
Aankoopkeuring
Merk
Citroen
Model
C3 Aircross
Uitvoering
1.2 PureTech Shine |Navi| Camera| Stoelverwarming| Tel| PDC
Kenteken
G905ZF
Carrosserie
SUV
9974 km
Apk
Ja, tot 13-05-2023
Bouwjaar
2019
Bouwjaar
05-2019
Kleur
Grijs
Bekleding
Stof Antraciet
5
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen

Opmerkingen

Comfortabele, vrolijke gezinsauto
De nieuwe Citroën C3 Aircross is een compacte, comfortabele SUV.

Conclusie
De Citroën C3 Aircross zit in het drukbevolkte deel van de automarkt dat bekend staat als dat van de compacte crossovers. Auto’s dus die zoveel mogelijk binnenruimte bieden op een compacte bodemgroep en die een stoer uiterlijk hebben, waarbij de auto hoog op zijn wielen staat. De Citroën C3 Aircross onderscheidt zich van de concurrentie dankzij zijn uiterlijk en zijn comfortabele rijgedrag met dito stoelen. Voor de rest is het vooral een kwestie van smaak en goed kijken naar de prijslijst versus je eigen behoefte. Een proefrit waard, maar dat geldt ook voor zijn directe concurrenten.e C3 Aircross kost vanaf € 19.690. Voor dat geld krijg je een 82 pk sterke benzinemotor. Iets hoger op de ladder staan een 110 en 130 pk benzinemotor. Voorts zijn er twee diesels (100 en 120 pk) en is er keuze uit een handbak (5 of 6 versnellingen) en een zestraps automaat. Om je eigen stempel op de auto te drukken kun je kiezen uit vier contrasterende dakkleuren in combinatie met acht exterieurkleuren en kleurpakketten voor dakdragers, spiegelkappen en koplampranden. Volgens Citroën zijn er 90 combinaties mogelijk. Ook het interieur kent veel kleurkeuzes. Over onderscheiden gesproken – tot voor kort hadden alle Citroëns de zogeheten airbumps op de flanken. Grote stootkussens dus, die parkeerschades moeten voorkomen. Op de C3 Aircross zijn die niet aanwezig en ook niet te bestellen. Citroën is er vanaf gestapt omdat er veel potentiële klanten zijn die het niet mooi vinden. Naar verluidt zal ook de toekomstige C4 Aircross ze niet meer hebben.Hoe rijdt de Citroën C3 Aircross
Het is opvallend hoe comfortabel de C3 Aircross rijdt, zeker als je hem vergelijkt met zijn wat stugger geveerde broer de Opel Crossland. Een deel van dat comfort komt op conto van de stoelen. De wat zachtere afstemming van het onderstel betekent wel dat de C3 Aircross in bochten wil overhellen. We testten de 110 pk krachtigs benzineversie. Die is voldoende krachtig. We reden hem in combinatie met een zestraps automaat. Die moet veel schakelen om de motor op toeren te houden bij een vlotte rijstijl. De besturing is behoorlijk indirect. Tegen meerprijs is Grip Control verkrijgbaar. Daarmee kun je op modderige of gladde ondergrond wat meer controle forceren. Met behulp van een draaiknop kies je op wat voor ondergrond je rijdt, waarna elektronica de afgifte van het motorkoppel beïnvloedt. Dit is echter geen vierwielaandrijving, dus het effect is beperkt. Op de Opel Crossland X is dit systeem trouwens niet verkrijgbaar. De C3 Aircross is verkrijgbaar met maar liefst twaalf rijhulpsystemen en wat dat betreft dus helemaal bij de tijd – maar je zult het gros ervan wel altijd moeten bijbestellen. Rijstrookassistentie en vermoeidheidsherkenning zijn standaard. Maar bijvoorbeeld een noodremsysteem bij stadssnelheden is optioneel. De 120 pk dieselversie in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak is wat betreft rijcomfort erg fijn, maar diesels zijn in ons land eigenlijk alleen interessant als je heel erg veel rijdt.De Citroën C3 Aircross van binnen
Leuke kleurtjes, aparte vormen: Citroën probeert wat vrolijkheid te brengen in deze klasse en dat lukt aardig. Gelukkig is dat niet ten koste gegaan van het gebruiksgemak. Het informatiescherm is duidelijk, maar had iets hoger in het dashboard mogen zitten. Citroën heeft met succes geprobeerd de C3 Aircross comfortabel te maken. De zitting van de achterbank is trouwens wel aan de korte kant. Het geluidsniveau aan boord is acceptabel voor een auto in deze prijsklasse - maar dat gezegd hebbende komt er wel de nodige bandengeruis het interieur binnen. Zowel voor- als achterin is voldoende hoofd- en beenruimte voor mensen van 1 meter 80. Ben je langer dan 1 meter 90 dan heb je achterin de C3 Aircross weinig te zoeken. Een over 15 cm verschuifbare achterbank maakt het kofferruim nog praktischer in gebruik. Dat kofferruim is minstens 410 en maximaal 520 liter groot – wat fors is voor een auto in deze klasse. Helaas is de bodem niet geheel vlak als je de bank neerklapt.
De Citroën C3 Aircross en het milieu
Op de instapmotor na hebben alle versies van de C3 Aircross een start-stopsysteem dat het brandstofverbruik ten goede moet komen. Citroën belooft een gemiddeld verbruik van minstens 1 op 17,8 voor de 110 pk benzineversie met 17 inch wielen en zestrapsautomaat met Grip Control. Het zuinigst – op papier en volgens Citroën- is de handgeschakelde 110 pk benzineversie met handbak.

Wij streven naar zo hoog mogelijke kwaliteit voor een scherpe prijs, wij hanteren op alle voertuigen een standaardpakket van €295,=, deze prijs is gebaseerd op een meeneemprijs.
Ook is er de mogelijkheid optioneel 6 maanden Autotrust GARANTIE voor voertuigen tot 12 jaar oud of 200.000 km, valt het voertuig van uw keuze buiten deze voorwaarden dan gaat de aflevering in overleg.

Alle moeite is genomen om de informatie op deze internetsite zo accuraat en actueel mogelijk weer te geven. Fouten zijn echter nooit uit te sluiten. Vertrouw daarom nooit alleen op deze informatie, maar controleer bij aankoop de zaken die uw beslissing zouden kunnen beïnvloeden.

U bent van harte welkom deze auto te komen bekijken!
Gezien onze hoge omloopsnelheid is het raadzaam ons te bellen of stuur een WhatsApp (06-38169595) voordat u vertrekt om te informeren naar de beschikbaarheid, dit om onnodige teleurstelling te voorkomen.

  • onderhoudsboekjes aanwezig
  • 1e eigenaar
  • ABS
  • Achterbank in delen neerklapbaar
  • Achteropkomend verkeer waarschuwing
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Airbag(s) hoofd achter
  • Airbag(s) hoofd voor
  • Airbag(s) side voor
  • Airco
  • Airco automatisch
  • Alarm klasse I
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Automatische verlichting
  • Autotelefoonvoorbereiding met Bluetooth
  • Bandenspanningscontrolesysteem
  • Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
  • Boordcomputer
  • Bots waarschuwing systeem
  • Buitenspiegels elektrisch verstelbaar
  • Buitenspiegels verwarmbaar
  • Camera
  • Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
  • Connected services
  • Cruise control
  • Dakrails
  • dealer onderhouden
  • Dimlichten automatisch
  • Electronic Stability Program
  • Elektrische ramen achter
  • Elektrische ramen voor
  • ESP
  • Fabrieksgarantie.
  • Getint glas
  • Hill hold-functie
  • lane assist
  • LED dagrijverlichting
  • Lederen stuurwiel
  • Lichtmetalen velgen 16"
  • Metallic lak
  • Mistlampen adaptief
  • Multimedia-voorbereiding
  • Navigatie
  • Navigatie-systeem full map
  • Parkeersensor achter
  • Radio
  • Regensensor
  • Rijstrooksensor
  • Startblokkering
  • Stuur verstelbaar
  • Stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk
  • Stuurwiel multifunctioneel
  • Telefoonvoorbereiding voor mobiele telefoon
  • Toerenteller
  • USB aansluiting
  • Verkeersbord detectie
  • Vermoeidheids herkenning
Motor
Brandstof
Benzine
Tankinhoud
45 liter
Vermogen
60 Kw / 82 Pk
Topsnelheid
163 km/h
Acceleratie
14.1 sec. 100 km/h
Verbruik
Gecombineerd 5.0 l/100km
In de stad 6.3 l/100km
Op de snelweg 4.5 l/100km
Energie label
 D
Euro klasse
Euro 6
Transmissie
Handmatig 5 versnellingen
Aandrijving
Voorwiel
Cilinders
3 (1199cc)
Koppel
118 Nm
Turbo
Nee
Exterieur
Kleur
Grijs
5
Gewicht
1063 kg
Wegenbelasting
€ 117,00 - € 131,00 / € 468,00 - € 524,00 per kwartaal / per jaar
Afmetingen
4154 x 1740 x 1597
(lengte *breedte * hoogte)
Bandenmaat
Voor 205/60R16
Bandenmaat
Achter 205/60R16
Wielbasis
2600 mm
Spoorbreedte
Voor 1509 Achter 1489 mm
Aanhanger
Ongeremd 560 kg geremd 650 kg
Interieur
5
Bekleding
Antraciet